جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

فرمول غذایی برای سفیدکردن دندان‌ها

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

فرمول غذایی برای سفیدکردن دندان‌ها

۶۷۰ بازديد

فرمول غذایی برای سفیدکردن دندان‌ها https://moonnews.ir/فرمول-غذایی-برای-سفیدکردن-دندان‌ها/ ماه نیوز Wed, 13 Jan 2021 18:10:17 0000 عمومی https://moonnews.ir/فرمول-غذایی-برای-سفیدکردن-دندان‌ها/ شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی روش های طبیعی تری برای سفید شدن دندان های خود پیدا کنید. برخی از غذاها می توانند به طور طبیعی دندان های شما را سفید کنند. به گزارش ماه نیوز ، عصر ایران وی با استناد به خط بهداشت نوشت: “رنگ آمیزی دندان یک اتفاق معمول است.” …

شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی روش های طبیعی تری برای سفید شدن دندان های خود پیدا کنید. برخی از غذاها می توانند به طور طبیعی دندان های شما را سفید کنند.

به گزارش ماه نیوز ، عصر ایران وی با استناد به خط بهداشت نوشت: “رنگ آمیزی دندان یک اتفاق معمول است.” این حالت وقتی اتفاق می افتد که لایه بیرونی دندان که به مینای دندان معروف است تغییر رنگ می دهد. محصولات سفید کننده دندان بسیاری در بازار وجود دارد. می توانید خمیر دندان ، پودر ، نوار یا ژل سفید را انتخاب کنید. دندانپزشک شما همچنین می تواند در این زمینه خدمات حرفه ای ارائه دهد. اما این گزینه ها می توانند گران تمام شوند. همچنین حاوی مواد شیمیایی است که می تواند برای دندان و لثه شما مضر باشد.

شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی روش های طبیعی تری برای سفید شدن دندان های خود پیدا کنید. برخی از غذاها می توانند به طور طبیعی دندان های شما را سفید کنند.

اگرچه برخی شواهد نشان می دهد که این رژیم برای سفید کردن دندانها م effectiveثر است ، اما تأثیرات آن بیشتر فرضی و نظری است. با این حال ، امتحان آنها به شما آسیب نمی رساند.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. گفته می شود این اسید دارای خاصیت رنگ سفید است که می تواند به روشن شدن لکه کمک کند.

اسید مالیک همچنین می تواند باعث افزایش بزاق در افراد مبتلا به خشکی دهان شود. بزاق با تمیز کردن مواد غذایی و سایر مواد زائد شما را از پوسیدگی دندان محافظت می کند ، که دلیل اصلی تغییر رنگ دندان است.

هندوانه

محتوای اسید مالیک هندوانه بیشتر از توت فرنگی است. اسید مالیک می تواند در روشن شدن دندان ها و افزایش تولید بزاق نقش داشته باشد.

همچنین ، برخی از افراد اشاره می کنند که هندوانه باعث کاهش بافت فیبری دندان می شود که به از بین بردن لکه کمک می کند. البته هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

آناناس

دندان های انسان از یک لایه نازک از پروتئین های بزاق به نام پلی سلول ساخته شده است. لایه پلی پلی از دندانهای انسان محافظت می کند ، اما رنگدانه های موجود در غذا را جذب می کند. این شرایط می تواند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شود.

همچنین ، لایه پلی پلی اجازه می دهد تا باکتری ها به دندان ها بچسبند. در صورت تجمع باکتری ، می تواند پلاک دندان ایجاد کرده و رنگ را تحریف کند.

آناناس می تواند به طور طبیعی لایه پیک را ذوب کند. آناناس حاوی آنزیمی پروتئولیتیک به نام بروملین است. آنزیم های پروتئولیتیک می توانند پروتئین ها ، از جمله لایه های چند ضلعی را تجزیه کنند.

پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک مانند آناناس است.

این آنزیم به عنوان پاپائین در پاپایا شناخته می شود. پاپائین همچنین پروتئین هایی را تجزیه می کند که به تجزیه لایه تخته سه لا کمک می کنند. این به کاهش زخم کمک می کند و از تشکیل پلاک محافظت می کند.

شیر نر

اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند به تمیز شدن مینای دندان کمک کند. همچنین نشان داده شده است که اسید لاکتیک باعث تحریک تولید بزاق می شود ، که می تواند به پاکسازی باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی دندان کمک کند.

پروتئین کازئین موجود در شیر از لکه های دندان نیز جلوگیری می کند. کازئین به جذب کلسیم فسفات کلسیم کمک می کند که باعث ترمیم پوسیدگی و جلوگیری از تشکیل پلاک می شود.

علاوه بر این ، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که کازئین به پلی فنول های موجود در چای متصل می شود و این از چسبیدن تانن به دندان و رنگ آمیزی آن جلوگیری می کند.

سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست نیز حاوی اسید لاکتیک و کازئین هستند و می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

غذا برای سفید شدن دندان چه مدت طول می کشد؟

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد. هیچ تحقیقی در مورد چارچوب زمانی پیش بینی شده در این زمینه انجام نشده است. اما در مقایسه با محصولات تجاری ، تأثیرگذاری روشهای طبیعی معمولاً بیشتر طول می کشد.

همچنین ، این به رنگ اصلی دندان های شما بستگی دارد. اگر دندان های شما احساس لک شدن محسوس داشته باشند ، دیدن نتایج بیشتر طول می کشد. همچنین ، اگر غذاهای زیادی بخورید که دندان های شما را لکه دار می کنند ، شرایط مشابهی را می توان انتظار داشت.

آیا روش های دیگری برای سفید شدن دندان ها به طور طبیعی در خانه وجود دارد؟

علاوه بر خوردن غذاهایی که قبلاً به آنها اشاره شد ، می توانید روش های طبیعی زیر را نیز برای سفید شدن دندان در خانه در نظر بگیرید:

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم یکی از بهترین راه ها برای سالم و سفید نگه داشتن دندان ها است.

توصیه می شود هر روز دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. این می تواند به از بین بردن لکه ها و همچنین غذاها و باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک کند.

همچنین استفاده از نخ دندان یکبار در روز به جلوگیری از پلاک دندان و تجمع باکتری کمک می کند.

با جوش شیرین مسواک بزنید

جوش شیرین یک گزینه محبوب برای سفید شدن دندان است. این ماده خاصیت سایشی دارد ، بنابراین می تواند به پاک شدن لکه های دندان کمک کند. جوش شیرین نیز یکی از مواد رایج در خمیردندان برای سفید شدن دندان است.

برای استفاده از جوش شیرین برای روشن شدن رنگ دندان ها ، با ترکیب قسمت های مساوی آب و جوش شیرین ، یک خمیر درست کنید. از این خمیر برای مسواک زدن برای یک دقیقه استفاده کنید و سپس آن را تف کنید.

با روغن خردل و نمک مسواک بزنید

روغن خردل و نمک یک داروی طبیعی در طب سنتی هند برای سفید کردن دندان است.

ایده این روش این است که روغن خردل لکه های پلاک و دندان را از بین می برد. این کار را می توان به تنهایی و در روشی به نام استخراج روغن انجام داد. طرفداران این روش می گویند که روغن کاری می تواند به کاهش پلاک دندان و باکتری های دهان کمک کند.

نمک را می توان به روغن خردل اضافه کرد تا اثر سفید شدن دندان را افزایش دهد. گفته می شود که بافت سایشی نمک به پاکسازی لکه های دندان کمک می کند. همچنین ، نمک باعث افزایش PH بزاق می شود که ممکن است اثر ضد باکتری داشته باشد.

ممکن است فکر کنید که یک قسمت نمک به سه قسمت روغن خردل اضافه کنید. این مخلوط را به مدت یک دقیقه روی دندانهای خود بمالید و سپس تف کنید.

دهان را با پراکسید هیدروژن بشویید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است. این ماده همیشه در محصولات سفید کننده دندان تجاری استفاده می شود.

برای استفاده از آن برای سفید کردن دندان ها می توانید قسمتهای مساوی پراکسید هیدروژن و آب را ترکیب کنید. محلول را در ثانیه دوم به مدت 30 ثانیه بچرخانید ، سپس آن را تف کنید.

گزینه دیگر تهیه خمیر جوش شیرین به جای آب از پراکسید هیدروژن است.

غذاهایی که باعث لک شدن دندان می شوند را محدود کنید

با محدود کردن مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند می توانید از تغییر رنگ بیشتر جلوگیری کنید. این غذاها عبارتند از:

– توت تیره

– سس گوجه فرنگی

– کار کن

– قهوه

– چای سیاه

– نوشیدنی های گازدار تیره

– آب میوه

– نوشیدنی های انرژی زا

اگر قصد دارید نوشیدنی بنوشید که می تواند دندان های شما را لکه دار کند ، استفاده از نی می تواند خطر را کاهش دهد. “همچنین می توانید به قهوه یا چای شیر اضافه کنید تا احتمال ایجاد لکه روی دندان ها کاهش یابد.”

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.