جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض

۶۳۳ بازديد

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض https://moonnews.ir/افزایش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانی‌شدن-دو/ ماه نیوز Sun, 05 Sep 2021 18:14:08 0000 مالی و اقتصاد https://moonnews.ir/افزایش-نرخ-روغن-موتور-و-طولانی‌شدن-دو/ “به قیمت خودرویی که می خرید فکر کنید.” این خط برای بسیاری شنیده شده است و اکنون لازم است بیشتر بر آن تکیه کنیم. به گزارش ماه نیوز ، روزنامه “دنیای اکتساد” در ادامه نوشت: یافته های خبرنگار ما نشان می دهد که حداقل نرخ سرویس روغن برای خودروهایی مانند پژو 405 یا 206 از …

“به قیمت خودرویی که می خرید فکر کنید.” این خط برای بسیاری شنیده شده است و اکنون لازم است بیشتر بر آن تکیه کنیم.

به گزارش ماه نیوز ، روزنامه “دنیای اکتساد” در ادامه نوشت: یافته های خبرنگار ما نشان می دهد که حداقل نرخ سرویس روغن برای خودروهایی مانند پژو 405 یا 206 از 300000 تومان شروع می شود؛ رقم خودروهای خارجی و شاسی بلند 800 هزار تومان تعیین شده است. افزایش قیمت روغن خودرو ، نوعی محصول پالایشگاهی ، از سال گذشته آغاز شد و از ابتدای سال تاکنون قیمت روغن خودرو حدود 30 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه ، به دلیل افزایش هزینه سرویس خودرو ، مشاهدات ما نشان می دهد که مدت زمان تعویض روغن بیشتر است. به عنوان مثال ، مالکان خودروهایی که بیش از 6000 کیلومتر روغن خود را تغییر می دهند ، اکنون ترجیح می دهند 1000 تا 2000 کیلومتر منتظر بمانند و سپس برای سرویس بروند. با این حال ، این در واقع به موتور خودرو آسیب می رساند. تقاضا نیز به روغن های ایرانی و خارجی این شرکت تغییر کرده است ، زیرا روغن های مارک خارجی اغلب از زمان ممنوعیت تبدیل به “تقلبی” شده اند.

خدمات روغن چقدر است؟

پادشاه اسماعیلی ، که تغییر نفت کرده است ، در مورد شرایط دستمزد می گوید که لیست قیمت اتحادیه کافی نیست و “اگر می خواهیم با نرخ اتحادیه تجارت کنیم ، باید در اینجا متوقف شود.” به گفته فروشنده ، قیمت انواع روغن موتور و لوازم خودرو مانند فیلترهای هوا طی یک سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است: “” سایر هزینه ها به طور جداگانه سرکوب می شود. “

شاه اسماعیلی می گوید: “هزینه اجاره مغازه دو برابر شده و دستمزد کارگران افزایش یافته است ، اما اتحادیه این هزینه ها را در نظر نمی گیرد.” سال گذشته ماهیانه 10 میلیون تومان به کارگری حقوق می دادم ، امسال 17 میلیون تومان. از کجا می توان پول این هزینه ها را دریافت کرد؟ “از همان مغازه.”

به گفته فروشنده ، ما معمولاً “با فروش مکمل ها یا وسایل دیگر که نیازی به استفاده ندارند ، درآمد خود را حفظ می کنیم ، در غیر این صورت به سادگی جایگزین فیلتر روغن و هوا نمی شود.”

فروشنده نرخ سرویس خودروهایی مانند 405 را 280 تا 350 هزار تومان تعیین کرده است: “قیمتها بسته به روغن و فیلتر استفاده شده متفاوت است.” هزینه فیلتر هوا و روغن و دستمزد دانشجو 300000 تومان است. “

مغازه شاه اسماعیلی در مرکز شهر قرار دارد و “محصولاتی که استفاده می کنیم مناسب برای خودروهای طبقه متوسط ​​است ، معمولاً ماشین های داخلی که از روغن ایران نیز استفاده می کنند.” قیمت برخی روغن های خارجی نیز درصد زیادی افزایش یافت.

نرخ یکی از خدمات خودرو در شمال شهر از 400000 تومان شروع می شود. اکبری ، مسئول این مرکز می گوید: “دلیل تفاوت قیمت تفاوت هزینه است.” “هزینه یک مغازه در مرکز شهر قطعا کمتر از من است.”

فروشنده هزینه خدمات خودرو مانند 206 را 400000 تومان تعیین کرده است “که معمولاً بسته به روغن و فیلتر مورد استفاده از 450،000 تا 500،000 تومان به پایان می رسد”.

هزینه سرویس خودروهای خارجی حداقل 50 درصد بیشتر است. اکبری در مورد قیمت یک ماشین شاسی بلند مانند پرادو می گوید: “یک ماشین شاسی بلند که روغن بالایی دارد.” شاه اسماعیلی آن را در مرکز شهر 750،000 تومان تعیین کرده است. همچنین هزینه سرویس روغن برای خودروهایی مانند کیا و هیوندای مسافر از 600 هزار تومان شروع می شود و بسته به نوع سرویس به 900 هزار تومان افزایش می یابد.

روغن تقلبی

یافته های خبرنگار ما نشان می دهد که بیشترین تقاضا برای خودروهای ایرانی در روغن پسته یا بهران است. تقاضای خودروهای خارجی به مارک های Castrol و Lycomoli. اکبری در مورد وضعیت نفت خارجی در بازار می گوید: “قبلا روغن موتور هیوندای از کره وارد می شد و به دلیل کیفیت خوب تقاضای خوبی داشت اما پس از تحریم ها وارد نمی شد.” البته اینها مارک ها هنوز در بازار هستند ، اما ما از آنها استفاده نمی کنیم زیرا کیفیت قبلی ندارند و اغلب تقلبی هستند. “

فروشنده دیگری در مورد نفت خارجی می گوید: “کالاهای خوب در بازار کمیاب است و نمی توان روغن تقلبی را به مصرف کننده داد. برخی از مارک های روغن خارجی مانند کاسترول در ایران در حال پر شدن است و ما از آنها استفاده می کنیم.” اگر از نمایندگی خرید کنیم و اگر تقلبی است ، دستان ما هیچ جا بسته نیست ، اما می توان به روغن شرکت اعتماد کرد. “

شاه اسماعیلی قیمت برخی از نمونه های نفت خارجی را به شرح زیر عنوان کرد: “هیوندای که از کره آمده بود 200 هزار تومان فروخته شد و اکنون شرکت او به حدود 500 هزار تومان رسیده است.”

کیلومتر بیشتر

گفتگوهای ما با فروشندگان نشان می دهد که با افزایش هزینه خدمات روغن ، مردم بعداً به خدمات خودرو روی می آورند. شاه اسماعیلی می گوید: “60 درصد از مشتریان من معمولی هستند و در این محله زندگی می کنند.” 80 درصد از مصرف کنندگان که روغن را در 6000 کیلومتر تعویض می کنند ، اکنون بیشتر منتظر می مانند و روغن را بین 7000 تا 8000 تغییر می دهند. فردی که کارمند است نمی تواند قیمت نفت را بیش از 500000 تومان در هر 6000 کیلومتر تغییر دهد ».

به گفته فروشنده ، مردم معمولاً یک قوطی نیم لیتری روغن را در صندوق عقب نگه می دارند و “وقتی از 6000 عدد بیشتر شد ، روغن را روی موتور می گذارند تا بعداً روغن را تعویض کنند”.

به گفته فعالان منطقه ، نفت خارجی تا 9000 کیلومتر قابل استفاده است ، اما نفت ایران باید از 6000 به 7000 کیلومتر تغییر کند.

علاوه بر روغن تقلبی بازار ، برخی خرده فروشان در داخل قوطی ها اقدام به مبادله روغن می کنند. به عنوان مثال ، قوطی های روغن هیوندای حاوی روغن ایرانی هستند ، بنابراین توصیه می شود در صورت ذکر تغییر روغن که از آن مطمئن نیستید ، آنلاین روغن پیشنهادی را بررسی کنید. همچنین با تعویض به موقع روغن ، عمر خودرو افزایش می یابد.

انتهای پیام

روش تهیه صابون در منزل

1- مواد اولیه را آماده کنید. برای تهیه صابون با فرآیند سرد از روغن ها، آب قلیایی و آب استفاده می شود. هنگامی که این مواد در دمای مناسب ترکیب شوند، در فرآیندی به نام صابونی شدن، منجر به ایجاد صابون سخت می شوند. برای خرید مواد تشکیل دهنده ذکر شده به فروشگاه صنایع دستی یا فروشگاه های خواربار فروشی محلی خود بروید.

2- فضای کاری صابون سازی خود را تنظیم کنید. استفاده از فضایی در آشپزخانه ساده ترین راه است زیرا شما نیاز به گرم کردن مواد روی اجاق گاز دارید. شما با آب قلیایی، یک ماده شیمیایی خطرناک کار می کنید، بنابراین مطمئن شوید که کودکان و حیوانات خانگی در حین کار دور و بر شما نباشند.

مطالعه کامل مطالب اینجا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.