پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نگرانی‌ از افزایش کودک همسری اینبار به دلیل وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

نگرانی‌ از افزایش کودک همسری اینبار به دلیل وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

۶۷۵ بازديد

نگرانی‌ از افزایش کودک همسری اینبار به دلیل وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی https://moonnews.ir/نگرانی‌-از-افزایش-کودک-همسری-اینبار-ب/ ماه نیوز Sun, 24 Jan 2021 00:03:23 0000 اجتماعی https://moonnews.ir/نگرانی‌-از-افزایش-کودک-همسری-اینبار-ب/ دبیر گروه جهانی کودک ، کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بشتی گفت: “دختران زیر 23 سال می توانند زودتر ازدواج کنند با پرداخت 100 میلیون تومان وام ازدواج.” “این وام به زوجین اعطا می شود.” آنها باید به جای ازدواج در فرم ، ازدواج با فرزندشان را تا سن …

دبیر گروه جهانی کودک ، کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بشتی گفت: “دختران زیر 23 سال می توانند زودتر ازدواج کنند با پرداخت 100 میلیون تومان وام ازدواج.” “این وام به زوجین اعطا می شود.” آنها باید به جای ازدواج در فرم ، ازدواج با فرزندشان را تا سن انجام دهند ، ازدواج موقت.

ماه نیوز در مصاحبه ای با تینا سادات گازی ، وی با اشاره به امکان ازدواج دختران زیر 13 سال به شرط تأیید اما مشروط به صلاحدید دادگاه صالح ، گفت: اساس اصلی قانون در ایران نقض قوانین اسلامی نیست . قطعاً قانون گذاران در این سال ها با چنین محاکمات و اشتباهات و فراز و نشیب هایی روبرو بوده اند. در این حالت ، مسئله “استعداد” به اختلاف در ماهیت “بلوغ جسمی” و “بلوغ فکری” برمی گردد.

برای تعیین مصلحت کودک در زندگی زناشویی ، بار اضافی را به دادگاه ها تحمیل کنید

این کارشناس حقوق کودک ادامه داد: به نظر من ، با توجه به دشواری های زندگی اجتماعی امروز ، بلوغ فکری اکثر افراد جامعه ممکن است در سن 13 سالگی نباشد. ازدواج ، و اینکه آیا فشار سنت بر تصمیم آنها تأثیر دارد یا خیر ، باید با قضات این گروه بحث و تبادل نظر شود.

وی همچنین گفت: “از متن این مقاله چنین برمی آید كه برای ازدواج كودك زیر سن یاد شده در این مقاله ، با شرط رعایت مصالح كودك علاوه بر اجازه ، وی باید دارای اختیار باشد. دادگاه صالح در این مقاله. اما همیشه بحث های زیادی در مورد سن 16 سالگی برای دختران و 16 سالگی برای پسران وجود داشته است ، و فراز و نشیب های قانونی زیادی در این زمینه وجود داشته است.

در ازدواج باید به بلوغ جسمی و روحی توجه شود

فرزند همسر به دلیل مسائل مربوط به فقر و اعتیاد

قضات ادامه دادند: در مورد ازدواج علاوه بر سن فرد ، بلوغ جسمی و روحی و همچنین مسائل اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد. در بسیاری از موارد ، متأسفانه ، به دلیل مشکلات ناشی از فقر یا اعتیاد در برخی از خانواده ها ، ازدواج کودکان می تواند بدون این روش انجام شود و پس از یک سن خاص ، ازدواج به طور رسمی ثبت می شود ؛ شاید دلیل آن این باشد که آنها نمی توانند مصلحت کودک را ثابت کنند و ترجیح می دهند زندگی را با ازدواج موقت شروع کنند و پس از سن قانونی و بدون گذراندن موارد پیش بینی شده در ماده 1041 قانون مدنی ، زندگی را به طور رسمی ثبت کنند. در دفاتر رسمی

كرسی یونسكو در زمینه حقوق كودك ، دبیر كرسی یونسكو در زمینه حقوق بشر ، صلح و دموكراسی در دانشگاه شهید بشتی همچنین گفت كه طبق ماده 50 قانون حمایت از خانواده ، اگر شخصی بر خلاف ماده 1041 قانون مدنی ازدواج كند ، اصابت.

خانواده ها مورد دوم را بین “فرزند کار” و “فرزند همسر” ترجیح می دهند.

قضات افزودند: “از نظر واژه بیان ، دو جنبه وجود دارد ، در یک جنبه ، این به معنای رفع آسیب وارده به شخص است و در جنبه دیگر ، به معنای سود یا نتیجه ای است که برای شخص حاصل می شود ، اما باید مواردی را بیان کنم که منجر به ازدواج زودرس می شود ؛ تعداد کمی از این ازدواج ها بر اساس سنت خانوادگی یا علایق شخصی است ، اما بیشتر آنها موارد فقر و اعتیاد است که منجر به شکل گیری ازدواج در سنین جوانی می شود. فرزند کودک یا همسر را انتخاب می کند ، تا حداقل وضعیت کودک بدتر نشود ، که البته باید با یافتن ریشه درست و اصولی این مسئله کاهش یابد.

در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان گفت که در صورت بروز مشکل یا پرداخت مهریه در جهیزیه وی عواقب منفی بسیاری از ازدواج یک دختر 13 – 14 ساله وجود دارد که وی نمی تواند از شوهر خود ادعا کند. گفت: مسلماً عوارض حقوقی وجود دارد و این امر قوه قضاییه خود را ایجاد می کند ، اما من فکر نمی کنم طرح این مسئله از این طریق ما را به پاسخ های مناسب و م effectiveثر برساند. مسئله ازدواج کودکان نیاز به یک پایه اساسی دارد.

ریشه ازدواج کودکان به ویژگی های تاریخی ، فرهنگی و اقتصادی برمی گردد

این کارشناس حقوق کودک در ادامه در قسمت دوم سخنان خود گفت: “جامعه ما یک جامعه سنتی و مذهبی است و طبیعتاً مراجع دینی در بسیاری از بخشهای جامعه نقش بسزایی دارند. با این حال به نظر می رسد ریشه ازدواج کودکان بیش از مربوط به مذهب ایرانی است. به ویژگی های تاریخی ، فرهنگی و اقتصادی برمی گردد. بیشتر ازدواج های کودکان در گروه هایی قرار دارند که قادر به مدیریت مالی فرزندان خود نیستند یا در جوامع متنوع فرهنگی دارای سواد متوسط ​​هستند.

قانون فعلی برای رسیدگی به شرایط جامعه امروز نیاز به اصلاح دارد

به گفته قضات ، این قانون باید با رعایت جنبه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه در صورت ازدواج تنظیم شود. قوانینی برای حمایت از حقوق کودکانی که در سنین پایین ازدواج کرده اند ، جذاب به نظر می رسد ، اما بعد از مدتی ، حریم خصوصی مختص خانواده می تواند این مشکل را اضافه کند. بنابراین ، بهترین راه اصلاح قانون فعلی در رابطه با شرایط جامعه امروز است. به نظر می رسد این حتی بهتر از وضع قانون جدیدی است که مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

وی معتقد است که اگر جامعه مدنی به فرایندهای “اصلاح” ، “آموزش” و “تحول” اعتقاد داشته باشد ، قطعاً به نتایج بهتری دست خواهد یافت. گروههایی وجود دارند که از لحاظ نظری مخالف جنبه منفی مفهوم ازدواج کودک هستند ، با این حال باید توجه داشت که چند درصد از این افراد باعث وقوع ازدواج “عملی” کودک می شوند.

تغییر فرهنگ کلان ، توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی کبد فرزند همسر را پایین می آورد

گروه جهانی حقوق کودک ، دبیر Rides Be F Child ، کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بشتی گفت: “به طور کلی ، نسبت ازدواج های جوان در جوامع غیر شهری و طبقات پایین شهری بیشتر است.” این تغییر فرهنگ کلان و توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی به طور خودکار کبد فرزند همسر را ضعیف می کند ، حتی اگر موضوعات مختلفی در انجمن بیان شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت سن خاصی برای ازدواج می تواند نتیجه معکوس داشته باشد ، افزود: این محدودیت ها می تواند باعث افزایش تعداد حوادث زیرزمینی و غیرقانونی و کنترل نشده در منطقه شود. فرهنگ سازی برای جامعه و برقراری ارتباط موثر و اطلاع رسانی به تصمیم گیرندگان و قانون گذاران می تواند به بهبود نتایج برای همسر کمک کند.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.