جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

تشدید اختلافات میان سعد حریری و میشل عون

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

تشدید اختلافات میان سعد حریری و میشل عون

۶۶۹ بازديد

تشدید اختلافات میان سعد حریری و میشل عون https://myirannews.ir/بین-الملل/تشدید-اختلافات-میان-سعد-حریری-و-میشل-عو/ https://myirannews.ir/بین-الملل/تشدید-اختلافات-میان-سعد-حریری-و-میشل-عو/#respond اخبار ایران من Sat, 30 Jan 2021 00:11:35 0000 بین الملل در صحبت های خود ، سرپرست نخست وزیر لبنان از رئیس جمهور لبنان انتقاد کرد. به گزارش اخبار ایران من ، به نقل از اسپوتنیک ، سعد حریری نخست وزیر موقت لبنان در بیانیه ای اظهار داشت: این کشور در یک بحران عمیق به سر می برد و علی رغم داشتن “رئیس جمهور قدرتمند” علاقه …

در صحبت های خود ، سرپرست نخست وزیر لبنان از رئیس جمهور لبنان انتقاد کرد.

به گزارش اخبار ایران من ، به نقل از اسپوتنیک ، سعد حریری نخست وزیر موقت لبنان در بیانیه ای اظهار داشت: این کشور در یک بحران عمیق به سر می برد و علی رغم داشتن “رئیس جمهور قدرتمند” علاقه ای به بحران ندارد.

سخنان رئیس جمهور نشان می دهد که مدیریت کاخ باتیست (رئیس جمهور لبنان) می خواهد به مسئله تشکیل دولت و اختلافات مذهبی بپردازد.

وی بر اساس بیانیه ای از میشل عون در الاخبار هشدار داد: “تغییر سیاسی بین مذاهب و گروه های مذهبی غیرقابل قبول است و منجر به ایجاد تنوع اسلامی – مسیحی به عنوان وسیله ای برای مجبور کردن کسانی که آن را می خواهند و تبدیل کاخ به یک محل عبادت. “این تاریخ نخواهد بود.

حریری افزود: در نتیجه ، باید تأكید كنیم كه ما یك دولت توانا می خواهیم ، در حالی كه رئیس جمهور یك دولت حزبی می خواهد.

دفتر مطبوعاتی حریری گفت: “این رویه ادامه خواهد داشت و ما به آنها اجازه نمی دهیم از تمایز مسیحی و اسلامی لذت ببرند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که میشل عون رئیس جمهور لبنان به زبانی به نقل از الاخبار گفت: “پایبندی من به قوانین و مقررات ، من را از تلاش برای ایجاد یک دولت شکننده یا تضعیف ریاست جمهوری بازمی دارد. برخی از افراد عادت به احترام به اقتدار رئیس جمهور ندارند. اما برخی دیگر هستند که نمی دانند و اکنون می خواهند اراده خود را مجبور کنند یا فکر می کنند که می توانند این کار را انجام دهند.

وی همچنین گفت که با حریری در مسئله مسیحیان نخست وزیر لبنان موافق نیست و مشکل اصلی تأخیر در تأسیس دولت و آوردن سران مسیحی و مخالفت با حریری است.

میشل عون در مورد استقرار دولت جدید لبنان و پایان روابط بین او و حریری افزود: نیازی به دعوت او برای آمدن به بابا نیستم. من قبلاً به او گفتم که اگر او با یک دولت خوب به بابا بیاید ، ما از او استقبال خواهیم کرد. اما در 23 دسامبر ، او یک دولت 18 نفره ایجاد کرد که نامحدود بود و من مخالفت کردم و اکنون اگر درخواست ما پذیرفته شود ، درهای پدر به روی او باز است.

میشل عون امروز (جمعه) مجدداً با وزارت دفاع لبنان ، زینا آکر دیدار کرد تا پس از اعتراض به آتش زدن ساختمان شهرداری ، امنیت در طرابلس را بررسی کند.

در این جلسه ، عون خواستار تحقیق در مورد این حادثه و شناسایی عاملان و عاملان جنایات در میان معترضین شد.

انتهای پیام

https://myirannews.ir/بین-الملل/تشدید-اختلافات-میان-سعد-حریری-و-میشل-عو/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.