یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

مردی که خواب و بیداری‌اش برای ایران بود + فیلم

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

مردی که خواب و بیداری‌اش برای ایران بود + فیلم

۶۴۹ بازديد

مردی که خواب و بیداری‌اش برای ایران بود فیلم https://moonnews.ir/مردی-که-خواب-و-بیداری‌اش-برای-ایران-بو/ ماه نیوز Mon, 08 Mar 2021 18:24:09 0000 هنری و فرهنگی https://moonnews.ir/مردی-که-خواب-و-بیداری‌اش-برای-ایران-بو/ محمدرضا شفیع کدکنی ، در توصیف آخرین روزهای زندگی ایرج افشار ، در مورد وی می گوید: او از آن مردان نادری بود که به خواب رفت و از خواب بیدار شد ، سفر کرد و دیدار کرد و هر دقیقه از زندگی خود را هر کجای دنیا بود ، ایران و فکر کردن در …

محمدرضا شفیع کدکنی ، در توصیف آخرین روزهای زندگی ایرج افشار ، در مورد وی می گوید: او از آن مردان نادری بود که به خواب رفت و از خواب بیدار شد ، سفر کرد و دیدار کرد و هر دقیقه از زندگی خود را هر کجای دنیا بود ، ایران و فکر کردن در مورد فرهنگ ایرانی تلاش های او موفقیت آمیز نبود.

به گزارش ماه نیوز ، ششم مارس امسال دهمین سالگرد درگذشت ایرج افشار ، نویسنده ، پژوهشگر ، پژوهشگر فرهنگ ، تاریخ و ادبیات فارسی ، لجستیست olog ایرانی و استاد دانشگاه است. به همین مناسبت صفحه ای به نام محمدرضا شفیع کدکنی دو مقاله از ایرج افشار توسط این شاعر ، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران منتشر کرده است.

ابتدا داستانی از ملاقات وی با ایرج افشار در آخرین روزهای زندگی خود می خوانیم: “در روزهای آخر بیماری مرگبار او به دیدن او رفتم. برای گفتن چیزی گفتم:” نسخه جدید لیست واضح نیست که لندن بر اساس نسخه های مهم موجود موجود است.

اگرچه او از نظر جسمی بسیار خوب بود اما با سختی و ضعف زیادی گفت: “مرا برای دیدن بیاورید.”

من بردم. و دید و در بعضی موارد با “مداد” امتیاز می کشید.

همه ما به ایران متصل هستیم. اما این ارتباط جای تردید دارد و در لحظات و مناسبت های خاص خود را نشان می دهد یا نشان می دهد. از جمله اینکه ، ما زندگی روزمره داریم و به هزاران چیز دیگر فکر می کنیم و در صورت لزوم ، میهن عزیزمان را به یاد می آوریم. اما ایرج افشار از معدود مردانی بود که خواب و آگاهی ، سفرها و حضورش و هر دقیقه از زندگی اش ، در هر کجای دنیا که بود ، مشغول فکر کردن در مورد ایران و فرهنگ ایرانی بود و تلاش هایش موفقیت آمیز نبود. .

“مردان بزرگی که او بود.”

محمدرضا شفیع کدکنی در مراسم خاکسپاری ایرج افشار

محمدرضا شفیع کدکنی نیز در یادداشتی که در شماره 81 مجله بخارا منتشر شد ، نوشت: او روزنامه نمی خواند و در خانه اش رادیو و تلویزیون نداشت.

در واقع ، وی سیاستمدار نبود و به هیچ حزب و گروهی تعلق نداشت ، اما همیشه سیاست بزرگی در ذهن داشت و با آن زندگی می کرد و این سیاست ارزش تأمل در مورد آینده جهان ایران را داشت. به همین دلیل وی هم توسط دکتر محمد مصدق و اللهیار صالح و هم از طرف مشاور وفادار سید حسن تقی زاده مورد احترام بود.

در مراکز علمی جهان و در زمینه های ایران شناسی دانشگاه های جهان ، هیچ یک از معاصران ما از ایرج افشار دارای اعتبار و احترام نیستند.

البته در کنار آن یارشتر را نیز به یاد دارم.

محققان رشته آهن شناسی در زمینه های تاریخ ، مردم شناسی ، ادبیات فارسی ، باستان شناسی ، کتابشناسی ، کتابداری و اطلاعات همیشه در آثار ایرج افشار بوده اند.

“بزرگانی که آنجا بودند ، و افسوس ، و اغلب افسوس که حتی پنجاه شخصیت برجسته نیز نمی توانستند آن مکان را تخلیه کنند.”

ایرج افشار یزدی ، معروف به “پدر کتابشناسی ایران” ، در 7 اکتبر 1961 در تهران متولد شد. وی پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی ، کارشناس ایرانی ، کتاب شناس ، محقق ، پژوهشگر نسخه های خطی و نویسنده بود. افشار در دانشگاه های ایران و خارج از کشور ، در دانشگاه برن (سوئیس) ، دانشگاه ساپورو (ژاپن) و دانشگاه تهران تدریس می کرد و بنیانگذار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بود. وی بیش از 300 کتاب و 3000 مقاله در زمینه های کتابشناسی ، کتابداری ، تاریخ ، جغرافیا ، جغرافیای تاریخی ، فرهنگ عامیانه و غیره تألیف و ویرایش کرده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل را از اینجا بارگیری کنید: Video / MP4

انتهای پیام

6 نکته درباره این فیلم های اکشن برتر

  • دقت کنید این لیست بر اساس نظرات کاربران از سراسر دنیا جمع آوری شده و امتیازهای imdb و rotten tomatoes و همچنین امتیازات منتقدان، جوایز، کارگردان، بازیگران، کامنت های کاربران و امتیازات کاربران گوگل کاملا لحاظ شده است و از همه نظر لیست کاملی ست.
  • لینک دانلود فیلم ها زیر عنوان شان وجود دارد که می توانید به راحتی هر کدام را دانلود نمایید. به مرور زمان ممکن است لینک های دانلود از کار بیفتند که در این صورت می توانید به راحتی نام هر عنوان را گوگل کنید و آن را دانلود نمایید.
  • در انتخاب هیچ فیلمی، به امتیازات داده شده توجه نکنید. به کارگردان، داستان فیلم، جوایز دریافتی، امتیازات گوگل و کامنت های کاربران سنگینی بیشتری دهید (کاری که ما انجام داده ایم)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.