پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ارایه پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی» به دولت

۵۶۰ بازديد

ارایه پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری اراضی واقع در سکونتگاه های غیررسمی» به دولت https://moonnews.ir/ارایه-پیش-نویس-لایحه-نحوه-واگذاری-ارا/ Tue, 05 Oct 2021 18:42:04 0000 مالی و اقتصاد https://moonnews.ir/ارایه-پیش-نویس-لایحه-نحوه-واگذاری-ارا/ وزارت راه و شهرسازی پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری زمین در سکونتگاه های غیررسمی» را با امکان برنامه ریزی و تعیین مالکیت شهرک های غیررسمی و سازه های ناسالم برای بررسی به دولت ارائه و تصویب کرده است. به گزارش ماه نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر کابینه ، رشد نابرابر جمعیت …

وزارت راه و شهرسازی پیش نویس لایحه «نحوه واگذاری زمین در سکونتگاه های غیررسمی» را با امکان برنامه ریزی و تعیین مالکیت شهرک های غیررسمی و سازه های ناسالم برای بررسی به دولت ارائه و تصویب کرده است.

به گزارش ماه نیوز ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر کابینه ، رشد نابرابر جمعیت و مهاجرت از روستاها و افزایش قیمت زمین و عوامل مشابه باعث تصرف و تصرف اراضی دولتی و نهادهای عمومی شده است. سکونتگاه های غیر رسمی ، به ویژه در محدوده شهر.

اگرچه قوانین مختلفی در سازمان آنها تصویب شده است ، اما عدم تعیین مالکیت منطقه ، هرگونه برنامه ریزی یا ارائه خدمات عمومی برای سازماندهی آنها باعث ایجاد مشکلاتی شده است و از آنجا که اشغالگران این سرزمین ها در گروه های ضعیف و کم درآمد هستند ، در عمل آنها تمایلی به خرید زمین با قیمت های فعلی ندارند.

بر این اساس ، وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی کرد تا سرنشینان را برای خروج از وضعیت ناسالم شهرک های غیررسمی و تسهیل جابجایی ساکنان برای خرید منطقه و تعیین مالکیت و تعیین امکان سنجی برنامه ریزی کند.

این پیشنهاد در حال بررسی و تصمیم گیری در کمیسیون لوایح دولتی است.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.