یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

۵۴۶ بازديد

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران https://moonnews.ir/کمپین-واکسیناسیون-افراد-معلول،-کم‌بر/ Fri, 08 Oct 2021 13:05:34 0000 اجتماعی https://moonnews.ir/کمپین-واکسیناسیون-افراد-معلول،-کم‌بر/ رئیس اداره کل بهداشت شهرداری تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران در حال احیا است” واکسینه می شوند. به گزارش ماه نیوز ، و بر اساس اعلام شهر ، زینب نصیری ، …

رئیس اداره کل بهداشت شهرداری تهران گفت: افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران در حال احیا است” واکسینه می شوند.

به گزارش ماه نیوز ، و بر اساس اعلام شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره سلامت عمومی شهرداری تهران در مورد کمپین “تهران احیا می شود” گفت: متأسفانه افرادی در تهران هستند که برنامه ریزی نشده بودند. این کمپین با هدف واکسیناسیون افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی در شهر زندگی می کنند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون های عمومی افزود: واکسیناسیون های عمومی زمانی موثر هستند که همه افراد جامعه بدون توجه به موقعیت اجتماعی خود واکسینه شوند. در راستای این کمپین و با چنین رویکردی ، واکسیناسیون افراد مسن و معلول که به دلیل شدت معلولیت یا نامناسب بودن خانه موفق به واکسیناسیون شده اند ، به راحتی واکسینه می شود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون این افراد گفت: اداره بهداشت شهرداری تهران معمولاً در حال جمع آوری اطلاعات افراد معلول و سالمندانی است که از هفته گذشته ثبت نام کرده اند و پس از بررسی وضعیت ، در صورت عدم واکسیناسیون ، آنها معرفی مراکز واکسیناسیون سیار.

رئیس اداره بهداشت شهرداری تهران درباره کسانی که در برابر واکسیناسیون مقاومت کردند گفت: دومین اقدام اداره بهداشت شهرداری تهران در این کمپین متقاعد ساختن افراد دارای معلولیت برای واکسینه نشدن است ، به این معنی که همکاران ما در خانه های ما پس از شنیدن صدای آنها مشاوره و اطلاعات کافی در مورد مزایای واکسیناسیون به آنها ارائه دهید.

نصیری با اشاره به نحوه ارائه اطلاعات درباره کمپین “تهران در حال احیا است” افزود: انجمن معلولین اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید وضعیت واکسیناسیون خود را با تماس با سیستم “محله من” یا تماس با سامانه 137 و شماره گیری کد 6 فاش کنند تا نیروی متحرک برای تزریق واکسن در محل اقامت آنها حضور داشته باشد.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرداری تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی در سال 95 ، حدود 120 هزار معلول در انواع مختلف معلولیت در تهران زندگی می کنند اما به دلیل ثبت نام روند بستگی دارد متأسفانه ، این آمار هنوز دقیق نیست و نمی تواند به عنوان منبع مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.