سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

در مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی چه گذشت؟

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

در مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی چه گذشت؟

۵۵۲ بازديد

در مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی چه گذشت؟ https://moonnews.ir/در-مراسم-تودیع-و-معارفه-معاون-مطبوعاتی/ Mon, 11 Oct 2021 12:56:11 0000 هنری و فرهنگی https://moonnews.ir/در-مراسم-تودیع-و-معارفه-معاون-مطبوعاتی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل و معرفی معاونان سابق و جدید در امور مطبوعات و اطلاعات ، بر اجتناب از دیدگاه های سیاسی تأکید کرد و توضیح داد: من برخی افراد را دارم و طبیعی است افرادی که در صف من هستند ، اما این بدان معنا نیست که ما یک دیدگاه …

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل و معرفی معاونان سابق و جدید در امور مطبوعات و اطلاعات ، بر اجتناب از دیدگاه های سیاسی تأکید کرد و توضیح داد: من برخی افراد را دارم و طبیعی است افرادی که در صف من هستند ، اما این بدان معنا نیست که ما یک دیدگاه سیاسی داریم ، من تا به حال در هیچ جریان سیاسی نبوده ام و سعی کردم بدون نگاه به سوابق سیاسی مدیرانم انتخاب کنم. به همین دلیل ما سعی کردیم بهترین ها را انتخاب کنیم.

به گزارش ماه نیوز ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، از محمد مهدی اسماعیلی امروز و دوشنبه (10 آنلاین) در مراسم تجلیل از معاونان سابق و جدید امور مطبوعات و اطلاع رسانی تجلیل شد. معاون گفت: در ابتدای خدمت به همه دوستان گفتم که ما مانند حضور در دو برنامه امدادی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که برخی افراد مسئول آن هستند و برخی دیگر به کار خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: وقتی روی این صندلی می نشینیم ، روزی به فکر خروج از آن می افتیم و این صندلی مکانی موقت و فرصتی برای خدمت است. به نظر من ، این پست ها مانند یک ساعت در آن زمان است و به همین دلیل ، از خداوند متعال می خواهم که ما را قادر سازد تا در این دوره حاکمیت وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آقای خدادی فردی باتجربه است و در زمینه مطبوعات خوب عمل کرده است ، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ما است و به همین منظور حکم وی را اعلام کردیم. دبیر، منشی.

اسماعیلی درباره فرشاد مهدی پور معاون جدید وزیر امور مطبوعات نیز تصریح کرد: دوره بررسی و انتصاب وی طولانی بود و من به شدت معتقد بودم که وی در این پست حضور خواهد داشت. خانواده او مطبوعات هستند و او فعالیت میدانی خود را در زمینه رسانه آغاز کرد و ویژگی مهم دیگر او این است که او در حال حاضر یک نظریه پرداز در زمینه رسانه است.

وی افزود: با حضور آقای مهدی پور و خدادی تلاش می کنیم در حوزه مدیریت فضای رسانه ای ادامه دهیم ، در حال حاضر مفروضات زیادی در حوزه رسانه داریم. در اولین گام ، ما با یک جنگ رسانه ای کاملاً توسعه یافته روبرو هستیم و در دولت مردم ما کاملاً به این موضوع اعتقاد داریم و از همه بازآرایی و تمهیدات رسانه ای برای مقابله با این موضوع استفاده خواهیم کرد. ما معتقدیم که ما درگیر یک تهاجم فرهنگی بزرگ هستیم و در زمینه رسانه های برنامه ای ، ما از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در حال حرکت هستیم.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از استانها خواهان ایجاد فضاهای رسانه ای هستند ، افزود: ما می خواهیم در ابتدای مرحله دوم انقلاب اسلامی جریان رسانه ای جدیدی ایجاد کنیم. بنابراین ، ما اهمیت بخش رسانه در تهران و استانهای دیگر و همچنین در عرصه بین المللی را در نظر می گیریم.

اسماعیلی با ابراز نگرانی از رسانه های مکتوب ، گفت: “ما در حمایت از رسانه های مکتوب درگیر مسائل جدی هستیم. با تغییر سیستم رسانه ای و تقویت رسانه ها و شبکه های اجتماعی ، طبیعتاً حوزه رسانه های مکتوب با چالش جدیدی روبرو شده است. در کشور ما ، نگرانی های کاغذی برای اهالی رسانه های مکتوب دو نقض در این مورد وجود دارد که ما از طریق قوه قضائیه پیگیر آن هستیم.

وی در ادامه گفت: در مرحله بعد ، ما می خواهیم با تخصیص ارز ، که در جلسه دیروز با رئیس جدید بانک مرکزی مطرح شد ، نیاز به کاغذبازی را برآورده کنیم و کار آن در حال انجام است ، اما مهمتر از همه برای دستیابی به خود وابستگی به بخش. “هفته گذشته ، ما تیمی را به خوزستان فرستادیم تا از کارخانه های آنجا دیدن کند ، جایی که گزارش مفصلی تهیه و ارائه شد. در پایان فرهنگ و رسانه باید بخش بزرگی از نیازهای کاغذ را تشکیل دهند. مردم این استعداد در داخل کشور وجود دارد و این یکی از مهمترین رویدادهایی بود که من در پارلمان ارائه دادم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: آقای مهدی پور برای انجام این مأموریت بزرگ نیاز به همکاری و حمایت همه اصحاب رسانه دارد. رئیس جمهور محترم دیدگاه سیاسی ندارد و از ابتدا اعلام کرد که رقیب گروه های سیاسی نیست ، اما رقیب من فساد ، تبعیض و بی عدالتی است. ما از این شعار در این دولت پیروی می کنیم ، بنابراین من در هیچ یک از انتصابات مسائل سیاسی و گروهی را وارد نکردم.

اسماعیلی افزود: درست است که وقتی در این موقعیت هستم ، برخی افراد را با توجه به نگرش و زمینه تجربه ام انتخاب می کنم و طبیعی است که افرادی که با من ارتباط دارند انتخاب شوند ، اما این بدان معنا نیست که ما به دنبال این هستیم سیاسی ، من تا به امروز در هیچ جریان سیاسی نیستم و سعی کردم مدیران خود را بدون توجه به سابقه سیاسی انتخاب کنم. به همین دلیل ما سعی کردیم بهترین ها را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: برای من واضح است که آقای مهدی پور فردی با صلاحیت است و مطمئناً منافع سیاسی خاص خود را دارد ، اما در این سمت او فردی با ذوق سیاسی نیست ، از افراد با هر اندیشه ، فرهنگ و رسانه ای استفاده خواهد کرد. با صدار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات ، من همچنین گفتم که ما محدود به آزادی بیان هستیم. دولت نیز همین روند را دنبال کرد و به من توصیه کرد که فضای کاملی را برای توسعه و تعالی رسانه فراهم کنم.

در نهایت ، اسماعیلی از مدیران رسانه و همکاران معاون مطبوعات تشکر کرد و امیدوار بود در اسرع وقت با آنها ملاقات کند.

در ادامه مطلب فرشاد مهدی پور ، معاون مطبوعات و اطلاعات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاون سابق وزیر مطبوعات با تقدیر از همکاران رسانه ای به پیشرفت در حوزه رسانه اشاره کردند و گفتند: خیر.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و فضای مجازی به عنوان دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: ساماندهی سیستم رسانه ای کشور از اولویت ها و وظایف اصلی ما در بخش مطبوعات خواهد بود و بدون شک این مهم است. بدون مشارکت رسانه ها ، محققان و موسسات. “و سازمانهای مرتبط با رسانه در دسترس نخواهند بود.

در همین راستا معاون مطبوعاتی به محدودیت ها و موانع موجود اشاره کرد و افزود: با وجود چنین موانع و محدودیت هایی ، ساماندهی سیستم رسانه ای کشور به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته مهدی پور ، کشور ما در حال حاضر در یک جنگ بزرگ و فراگیر فرهنگی و رسانه ای قرار دارد که پیامدهای آن در جامعه احساس می شود و تنها راه مقابله با این هجمه بزرگ ، سازماندهی مجدد سیستم رسانه ای کشور است.

وی گفت: جلوگیری از کاهش یا از دست دادن اختیارات رسانه ای یکی از اهداف نهایی معاون مطبوعاتی است: موضوع افزایش قدرت رسانه ای در همه سیاست ها و تصمیمات نهفته است و ما با تمام توان به سمت آن حرکت می کنیم.

در قسمت پایانی مراسم محمد خدادی ، معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی با اشاره به تعاملات گسترده خود با رسانه ها در دوران تصدی خود به عنوان دبیر مطبوعات ، درباره برخی مسائل و مشکلات دو سال گذشته صحبت کرد و بر لزوم ایجاد اعتماد در رسانه ها تأکید کرد: «با وجود همه مشکلات و عوارضی که با آن روبرو بودیم. آنها با باور و ایجاد فضای همکاری و همدلی با رسانه ها توانستند بر همه این مشکلات غلبه کنند.

خدادی افزود: من معتقدم به عنوان یکی از اعضای جامعه بزرگ رسانه ای کشور ما رفقای ایثارگری در این زمینه داریم که فداکاری آنها ریشه در دانش و اعتقاد آنها در اسلام ناب محمدی (ص) دارد. انقلاب. “

وی با بیان اینکه در مسئولیت های مختلف باید همه به فکر خدمت به مردم و حل مشکلات آنها باشیم ، گفت: مردم کرد به عنوان توانمند باید همیشه بر حل مشکلات جامعه و خدمت به مردم تمرکز کنند.

معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انتخاب فرشاد مهدی پور را یکی از بهترین گزینه ها برای معاون مطبوعاتی وزیر عنوان کرد و برای وی در این زمینه آرزوی موفقیت کرد و از همه رسانه ها خواست تا وی را در پیشبرد اهداف شری مهدی پور یاری دهند. رسانه کشور.

لازم به ذکر است که در این مراسم ، حجت الاسلام محمود دوعی ، سردبیر روزنامه اطلاعات ، عبدالله گنجی ، سردبیر روزنامه جاوه ، محمدحسین خوش خواه ، سردبیر خبرگزاری فارو ، محمد صدخ عرب ، رئیس رضا نوروزپور آنها نظرات خود را درباره وضعیت کنونی رسانه ها بیان کردند.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.