یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

۵۴۷ بازديد

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند https://moonnews.ir/بیش-از-۶۰-درصد-دانش‌آموزان-به-روخوانی/ Thu, 14 Oct 2021 12:56:51 0000 هنری و فرهنگی https://moonnews.ir/بیش-از-۶۰-درصد-دانش‌آموزان-به-روخوانی/ ماه نیوز / خراسان رضوی رئیس گروه قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های سیستم آموزشی در آموزش قرآن گفت: متأسفانه در برخی طرح ها و فعالیت ها در زمینه آموزش و پرورش ضعیف عمل کرده ایم. فقط 720 ساعت قرائت قرآن ، اما هنوز بیش از 60 درصد دانش آموزان …

ماه نیوز / خراسان رضوی رئیس گروه قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های سیستم آموزشی در آموزش قرآن گفت: متأسفانه در برخی طرح ها و فعالیت ها در زمینه آموزش و پرورش ضعیف عمل کرده ایم. فقط 720 ساعت قرائت قرآن ، اما هنوز بیش از 60 درصد دانش آموزان نحوه تلاوت و تلاوت قرآن را نمی دانند ، این نشان دهنده ضعف سیستم آموزشی ما و قرآن است. سازمان دهندگان.

حجت الاسلام نصرالله پاگمان فر با اشاره به سخنرانی امام حسن عسکری (ع) در زمینه تعلیم و تربیت در اختتامیه جشنواره قرآنی وحی سرود که امروز 22 مهرماه در هتل رضا مدینه مشهد برگزار شد: امام حسن عسکری (ع) (ع) می فرماید: کار کردن برای تربیت یک فرد نادان و خارج کردن فرد معتاد از عادت بسیار سخت است که مانند یک معجزه است. ” در واقع ، این بیانیه تأکید می کند که فرد نادان در جهت افراط و تفریط یا ناپاکی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه اگر فردی به رفتار عادت کند و ملکه رفتار خود شود ، قدرت ترک آن را نخواهد داشت ، افزود: در زندگی او شکل می گیرد ، اما متأسفانه در آموزش خود این کار را نکرده ایم. فرزندان. این چیزها نباید فقط چیزهای سطحی باشند ، بلکه باید در اعماق رفتارشان با توجه به دین ، ​​خدا و توحید حکم فرما شوند.

رئیس گروه قرآنی و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز در جامعه ما مضر است این است که روح توحید بر وجود انسان حاکم نشده است و عدم حاکمیت قوانین الهی و آموزه های دینی از پیامدهای آن است. وجود انسان. می آید. “ما انجام می دهیم. هر چه بیشتر از آموزه های الهی ، قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بگیریم ، مشکلات بیشتر بر جامعه فشار می آورد و به مردم آسیب می رساند. تنها راه بشر برای برون رفت از بحران قریب الوقوع قرآن و اهل بیت (ع) است.

پاگمان فر با بیان اینکه قرآن ، تلاوت و ارتباط با تجوید پنجره ای است که از طریق آن شخص وارد و وارد محوطه معرفت الهی می شود ، خاطرنشان کرد: این الزامی است که باید به آن بپردازیم. ما چاره ای نداریم جز این که در مسیر معرفت الهی پیش برویم. آرامش را می توان در زندگی کسانی مشاهده کرد که امروزه قادرند علم الهی را به خانواده ها ، جوامع و مناطق اطراف خود منتقل کنند.

شما باید از سواحل قرآن عبور کرده و به اعماق اقیانوس معرفت الهی برسید

وی ضمن تجلیل از فعالیت های قرآنی در جشنواره آواز وحی افزود: به مجموعه هایی که دارای برنامه های قرآنی با کودکان و نوجوانان هستند تبریک می گویم. نوزادان و نوجوانان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید آنها را در محل تلاوت و تلاوت قرآن تنها گذاشت ، زیرا توقف در این نقاط مانند شخصی در ساحل است. در این مسیر باید مانند شناگر قوی و ماهر در اعماق دریا شیرجه بزنید تا مرجان و مروارید به دست آورید.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در سواحل قرآن زندگی نمی کنید و اگر می خواهید به عمق قرآن برسید ، چاره ای جز عبور از سواحل ندارید ، اظهار داشت: در صورت حضور در زندگی ، آینده آنها یکسان خواهد بود به گفته امام حسن عسکری (ع) ، اگر روح و رفتار کودک در دوران کودکی به این شکل شکل بگیرد ، نمی تواند آن را در آینده ترک کند. هنگامی که فردی صبح از خواب بیدار می شود و قرآن می خواند ، قرآن او را در دستان خود نگه می دارد و در تمام طول عمر در یک جهت حرکت می کند.

پیش بینی مسائل قرآنی در قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی

پاگمان فر با اشاره به انتظار مباحث مربوط به فرهنگ قرآنی در قانون برنامه هفتم شورای مشورتی اسلامی ، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه برای معرفی موضوعات قرآنی به شورای مشورتی اسلامی می آید ، مطالب بیشتری بدهد. قرآن به گونه ای که ما “ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.” راه دستیابی به این هدف ، کمک و کمک به سازمانها و برنامه ریزیهای قرآنی است. البته حفظ قرآن فقط حفظ 30 جزء و شمارش کمتر از آن نیست ، بلکه باید در هر خانواده به سمتی برویم که قرآن را حفظ کنیم.

رئیس گروه قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون به وزیران علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دستور داده ایم برنامه های قرآنی را در زمینه های مختلف تحصیلی اجرا کنند. همچنین برنامه هایی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تنظیم شده است. اگر کسی می تواند در این کشور فارسی بخواند و بنویسد ، باید قرآن نیز بخواند. این بدان معنا نیست که در کشوری با نظام اسلامی ، تلاوت قرآن نمی تواند استاد باشد.

پاگمان فر ادامه داد: امسال در یازدهمین جلسه شورای اسلامی ، مسائل قرآن با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته و در قانون برنامه هفتم احکامی برای قرآن پیش بینی شده است. امیدواریم با این مراحل بتوانیم منشأ برخی تغییرات باشیم. دستور کار جلسات ما در هفته های آینده شامل ایجاد شورای توسعه فعالیت های استانی است که یک وظیفه قانونی است.

در مراسم اختتامیه این جشنواره ، محمد امین کهن ، محمدبکر محسنی و امیرعلی عطایی به ترتیب به ترتیب رتبه های اول تا سوم جشنواره سراسری آواز وحی در رشته های مدیتیشن ، تقلید و قرائت تطبیقی ​​ارائه شدند. بلوک علی اصغر علیپور و پوریا نیز در رشته های مربوطه رتبه عالی را کسب کرده اند.

در قرائت تطبیقی ​​هیئت داوران از بیانیه جشنواره آمده است:

از خداوند متعال سپاسگزاریم که علی رغم محدودیت های زیاد ناشی از بیماری عروق ویروس کرونا ، در دومین جشنواره قرآنی آواز وحی در کنار معبد مقدس و در تمام فضای نورانی و کامل امام رضا (ع) موفق شد. عشق ، محبت و برکت ، با حضور نوجوانان.

با توجه به یکی از اشکال نظارتی و استاندارد مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ، هیئت داوران شرکت کنندگان در این مسابقه را که متشکل از اساتید و داوران مجرب قرآنی در زمینه های اذان ، تقلید خوانی و قرائت تطبیقی ​​است ، ارزیابی و داوری می کند. عنوان تجربیات موفق و الگوی مناسب توسط برگزارکنندگان مسابقات قرآنی مورد استفاده قرار گرفته است.

ذکر این نکته را ضروری می دانیم که هدف اصلی از برگزاری این مسابقات فقط رقابت فنی یا حرفه ای بین قاریان جوان نبوده و به گفته مقام معظم رهبری ، لزوم ادامه فعالیت های قرآنی و فرهنگی مورد توجه برگزارکنندگان مسابقات قرآنی قرار گرفته است. به به

بیانیه هیئت داوران برای دعوت در جشنواره نیز بیان می کند:

ما از هیئت اجرایی و خادمان قرآنی به دلیل برگزاری مناسب دومین مسابقه قرآنی آواز وحی که در هتل الرضا مدینه برگزار شد تشکر می کنیم. این دوره از مسابقات که با حضور پرشور خوانندگان وحی ، موذن و خوانندگان زیر 18 سال برگزار شد ، در سه قسمت مختلف دعا برای نماز ، تقلید خوانی و خواندن تطبیقی ​​انجام شد. فضایی بسیار معنوی و آرام. قرآنی شور و شوق در نسل جوانان و نوجوانان کشور بیدار شده و رشد کمی و کیفی رقبا وجود داشته است.

ما می خواهیم از استاد حمید شکرنژاد ، جشنواره قرآن سرود وحی و مدیر جشنواره ، مهندس سورش عظیمی و همه کسانی که با این جشنواره در ارتباط هستند تشکر کنیم.

بیانیه هیئت داوران همچنین قرائت تقلیدی جشنواره را خوانده است:

به همت همه عزیزان و همکاران جشنواره قرآنی و آرزوی توفیق الهی در برگزاری دوره های بعدی ، نکات زیر برای بهبود و کیفیت جشنواره قرآنی پیشنهاد شده است:

1. کارگاه های آموزشی مجازی برای داوران باید حدود نیم روز یا تمام روز برای شرکت کنندگان ، علاوه بر دستورالعمل مختصر سرپرستان ، ضمن اعلام جزئیات قوانین خدمات برای همه شرکت کنندگان قبل از حضور در سالن مسابقات ، برگزار شود.

به درس های سه شاخه برای سه فرد مختلف کمی سخت به نظر می رسد. این مسابقات می تواند شامل برنامه های متنوع تری مانند قرائت قرآن کریم ، دعا برای دعا و قرائت تقلید باشد.

3. قبل یا بعد از مسابقات ، جلسات همدلی و کیفیت باید با اساتید و داوران در محل مسابقه برگزار شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.