یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

بیروت متشنج شد / امل و حزب‌الله حامیان را به آرامش فراخواندند

به وبگاه تخصصی و جامع ویلای ایران و جهان خوش آمدید.

بیروت متشنج شد / امل و حزب‌الله حامیان را به آرامش فراخواندند

۵۹۶ بازديد

بیروت متشنج شد / امل و حزب‌الله حامیان را به آرامش فراخواندند https://moonnews.ir/بیروت-متشنج-شد-امل-و-حزب‌الله-حامیان-ر/ Thu, 14 Oct 2021 12:48:06 0000 بین المللی https://moonnews.ir/بیروت-متشنج-شد-امل-و-حزب‌الله-حامیان-ر/ العربی الجدید از تنش و ناآرامی در منطقه الطائو و تیراندازی از ساختمان خبر داد. برخی منابع همچنین صدای انفجار را گزارش کرده اند که گفته می شود در اثر انفجار خمپاره B7 ایجاد شده است. ارتش لبنان نیز پس از تبادل آتش بین شبه نظامیان ، مقادیر زیادی تجهیزات به منطقه التیو ارسال کرد. …

العربی الجدید از تنش و ناآرامی در منطقه الطائو و تیراندازی از ساختمان خبر داد. برخی منابع همچنین صدای انفجار را گزارش کرده اند که گفته می شود در اثر انفجار خمپاره B7 ایجاد شده است.

ارتش لبنان نیز پس از تبادل آتش بین شبه نظامیان ، مقادیر زیادی تجهیزات به منطقه التیو ارسال کرد.

بیروت دچار تنش شد و حزب الله از طرفدارانش خواست آرام شوند

حزب الله و امل در لبنان از هواداران خود خواستند که آرامش خود را حفظ کرده و از اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. تظاهرکنندگان در بیانیه مشترکی تاکید کردند که هدف حمله به معترضان “فروپاشی کشور در درگیری” است.

در این بیانیه آمده است: ما از حامیان خود می خواهیم که آرامش خود را حفظ کرده و از تحریکات مخرب خودداری کنند.

بیروت دچار تنش شد و حزب الله از طرفدارانش خواست آرام شوند

منابع امنیتی گفتند که در این تیراندازی دو نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش لبنان اعلام کرد که گشت ها در جاده ها فرود آمده تا افراد مسلح را که تیراندازی کرده اند ، بگیرند. ارتش لبنان هشدار داده است که به هر فرد مسلحی که در جاده دیده شود شلیک می کند. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست در اسرع وقت خیابان ها را ترک کنند.

نجیب میکاتی ، نخست وزیر لبنان ، پس از کشته و زخمی شدن افراد زیادی در جریان تیراندازی ها در منطقه الطایوا ، از همه خواست آرامش خود را حفظ کرده و به هر دلیلی از خیانت خودداری کنند و همزمان یک جلسه فوق العاده نیز تشکیل داد. شورای امنیت ملی

بر اساس این گزارش ، دادگاه تجدیدنظر لبنان امروز (پنجشنبه) برای دومین بار درخواست برکناری قاضی بیتار را با توجه به مسائل اخیر مربوط به پرونده انفجار بندر بیروت رد کرد.

روز سه شنبه ، قاضی تحقیق قضاوت طارق بیطار دستور بازداشت علی حسن خلیل ، یکی از اعضای جنبش امل را صادر کرد. خلیل در مصاحبه با المیادین گفت اقدامات قاضی بیتر غیرقانونی بوده و ناقض اصولی است که باید رعایت شود.

بیروت دچار تنش شد و حزب الله از طرفدارانش خواست آرام شوند

پیش از این حزب الله ، جنبش امل و جنبش المردا در لبنان با تجمع مقابل کاخ عدالت در بیروت تصمیم قاضی بیتر را محکوم کردند.

در همین حال ، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که رئیس جمهور میشل اوون با ویکتوریا نولاند ، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور سیاسی در کاخ حمام دیدار کرد.

میشل اوون و ویکتوریا نولند درباره روابط دوجانبه و راههای توسعه آنها در همه زمینه ها بحث کردند.

سفیر آمریکا در لبنان نیز در این دیدار حضور داشت.

نولاند روز چهارشنبه مسکو را به مقصد بیروت ترک کرد تا با چند مقام رسمی لبنانی و نمایندگان جامعه مدنی دیدار کند.

23311

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.